Pages

Sunday, November 7, 2010

~ S@h@b@T B@ik ~

Masa study dlu, kawan segalanya bagi aku...housemate...roomate....coursemate...ye la ms tue belum rase nak cintan cintun lagi kn...kalau setakat admire2 tue biase la...sumber inspirasi la kononnye ye...hihihihihihii....urrrmmmm...

Kalau cerita pasal roomate...mula form 1 aku dah start dok hostel kat jB (ASBJB) dekat ngan Hutan Bandar... pengalaman indah bersama kawan2 yang cukup ramai mase tue tapi kami semua anak2 felda....sekolah kat SETA, sekolah pempuan....so lagi ramai kenalan cine, india n melayu...aku bersyukur sangat dapat peluang study kat bandar...pada aku environment cukup berbeza dengan cara pembelajaran kat Felda...aku pernah ade member kamcing...nama dia Farah Asmuni...tapi form 4 dia pegi MRSM Mersing...patutnya aku g tempat tu sama dgn dia tapi aku decide nak terus dengan ASBJB...so kire lame dh xcontact ngn dia....dia pun dh kahwin n dah ade anak sorang...aku gak belum ade rezeki ALLAH nak bagi...


Abis je SPM, aku dapat masuk Matriks Tangkak (KMJ)...bukan Kembara Mahkota Johor ok...tapi "Kolej Matrikulasi Johor"...kat sane selama setahun aku ade 3 roomate lagi....gyah + aslinda (kL) n wawa (selangor)...wawa nie budak sains Hayat n kitorg lagi 3, sains Fizikal...gyah dah kahwin...as ngn wawa belum lagi...on da way kot...hihiihhihi....gyah dah jadi cikgu MRSM...aslinda plak keje ngn Petronas...wawa je xdpt nk kesan sgt ape dia bt skrg....




pastu...aku merantau ke pantai timur demi menuntut ilmu...1st sem aku kat UMT pulak (sebelum ni org lebih kenal KUSTEM)...sekarang dah naik taraf jadi U....mule2 masuk kustem, aku dapat 3 orang roomate... sorang tue budak kelantan (Masnita)...sorang lagi budak perlis (Shade) n sorang lagi tue budak kL (Hanim)....alhamdulillah...tiga2 nie semua aku boleh masuk...tapi biase la kan kalau dh nama hidup b'roomate nie...gadouh2 sikit tue dh jd asam garam...tu xkne la....ni xkne la...budaya n cara masing2 berbeza...hanim dapat gak la susang senang dengan dia 1 sem je sebab dia dpt offer course yang dia lebih suke kt UiTM kalau xsilap la...sekarang pun dh xtau ape cite dia...



xlupe kawan baik sangat2 selama 3 tahun kat tganu tue orang perlis  (Mohd Arif Fazdilah)...dia lain course tapi kami agak ngam jugak...21 November 2010 nie dia kahwin...memandangkan dia jauh so xdpt nk pegi sne wlaupun hati nak sgt tengok kn...xpe2...didoakan...semoga dia bahagia hingga akhir hayat bersama insan tersayang....amin....



housemate selama setahun di rumah sewa (lupe plak name tempat tue)....hahhahahah...eina...ayus....fida...eina tue "housemate = cousemate" jugak...ayus n fida, lain couse tapi diorg mmg ngam berdua...ber2 lebih baik kn....ihihihihihi...ayus pun dh nk kahwin 27 november 2010 nie...tapi eina awal sikit dari tue 20 november 2010...fida dah kahwin dulu lebih awal dari kitorg semua....




ni lah antara roomate n housemate...hopefully, satu hari nanti aku dapat jumpe diorg semula bile semua dah berkeluarga...insyallah....so, untuk cerite akan datang, ianya akan menyusul lepas siap buat keje sekolah ye....hihihihihihi...c ya! 


2 comments:

  1. hye...juz blog walking...then found my hubby in dis ntry...jom ziarah blog si faqir 'ilmu~

    ReplyDelete
  2. hye...thanx anyway...sy dh sllu tgk blog eiys...smga jD kebaikan utk kite smue ye...

    ReplyDelete